garen.yöndem launching ...3 ...2 ...1

Windows Phone'da Frame Rate Sayaclarını Kaldırmak

31. Mayıs 2012 10:00by Garen Yöndem

Frame rate sayaçları Windows Phone uygulamalarınızda otomatik olarak açık gelir. Bu sayaçları uygulamanızı emülatörünüzde debug ettiğinizde görebilirsiniz. Dikkat etmeniz gerek nokta ise, uygulamalarınızı marketplace'e submit ederken frame rate sayaçlarını uygulamanın ekran görüntülerinde açık bırakmamak. Çünkü böyle bir durumda Microsoft uygulamaları approve etmiyor. Marketplacede approve olabilmek için ekran görüntülerinden bu sayacı yok etmeniz gerekiyor.

 

Çözümü oldukça kolay, uygulamanızı Ctrl + F5 yöntemiyle emülatörünüzde çalıştırıp ekran görüntülerinizi alabilirsiniz. Diğer yöntem ise uzun yoldan solutionunuzda App.xml'ın altında bulunan App.xml.cs sayfasını açıp

 

Application.Current.Host.Settings.EnableFrameRateCounter = true;

 

propertysini false'a çevirmek. Ancak, frame rateler büyük ölçekli projelerde çalışırken developerlar için oldukca önemli veriler sunuyor. Dolayısıyla sürekli uygulamanın koduna girip frame rate propertysini true/false yapmaktansa bahsettiğim ilk yöntemi kullanmanız oldukça vakit kazandıracaktır :) .

 

Frame Rateler ile ilgili daha detaylı bilgi için ağabeyimin blogundaki şu makalesine göz atabilirsiniz.

 

Görüşmek üzere, takipte kalin.

Windows Phone SDK 7.1.1'in Getirileri ve 256-Mb Ram Taşıyan Cihazlar için Uygulama Geliştirmek

26. Mayıs 2012 11:00by Garen Yöndem

Windows phone SDK 7.1.1 güncellemesi bildiğiniz üzere bir buçuk ay önce yayınlandı. Fakat yeni SDK'in getirdiklerinden oldukça az kişi haberdar durumda. Microsoftun gelecek planları arasında şüphesiz Windows Phone işletim sistemini olabildiğince düşük konfigürasyonlar altında en yüksek verimlilik ile çalıştirabilmek de yer alıyor. Üreticiler için bu yıl başında revize edilen minimum Windows Phone cihaz özellikleri listesi de bunun en önemli kanıtı. Artık 256Mb RAMli ve 1GHz den düşük işlemcilere sahip Windows Phone cihazlarını görmeye hem tüketici olarak hem de developer olarak hazır olmamız şart. Lakin uygulamalarımız yeni cihazlarda düşük konfigürasyonlar sebebiyle çatlayabilir, patlayabilir.

 

Windows Phone SDK 7.1.1 download (SDK'i buradan indirebilirsiniz)

 

Kısaca yeniliklerin üzerinden geçecek olursak, yeni bir propertymiz, emulatörümüz ve bir de kötü haber var.

 

Artık uygulamamızda yeni bir property olan ApplicationWorkingSetLimit propertysini kullanarak 256Mb ramli cihazları tanıyıp onalara göre uygulamalarımıza şekil aldırabiliriz. Bir başka deyişle Ramimize göre ayağımızı uzatabiliriz :).

 

using Microsoft.Phone.Info;
long miktar = (long)DeviceExtendedProperties.GetValue("ApplicationWorkingSetLimit");
if (miktar < 268435456L)    //268435456 byte = 256 Mb
{
ramkac.Text = ("This device has 256-Mb ram");
}
else if (miktar > 268435456L)
{
ramkac.Text = ("This device has 512-Mb ram"); 
}

 

Bir diğer yenilik ise Emulatörümüzle ilgili. Artık 512Mb'ın yanında bir de 256Mb sanal Ram'e sahip emulatörümüz var. Uygulamarımızın 256Mb cihazlarda nasıl performans göstereceğini bu emülatör ile test edebiliriz. Son olarak, mevcut Windows Phone uygulamarımızda Generic Background Agent kullanıyorsak 256Mb Ramli cihazlar bu agentları ne yazık ki desteklemiyor. Onları da duruma göre kaldırmak gerekecek.

 

Şu anda 256Mb ramli cihazların piyasadaki tek örneği Nokia Lumia 610. Ancak yakın gelecekte daha geniş yelpazede cihazlar göreceğiz. Ama bu durum sizin uygulamalarınızın 256Mb ramli cihazları desteklemek zorunda olduğu anlamına gelmiyor. Bu cihazları desteklemek her ne kadar uygulamalarınızın daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlayacak olsa da dilerseniz WMAppManifest.xml dosyasını duzenleyerek uygulamanızın 256Mb ramli cihazlar tarafından Marketplacede görünmemesini de sağlayabilirsiniz.

 

Aşağıdaki kodu uygulamanızın WMAppManifest.xml dosyansına eklediğiniz takdirde uygulamanızın 90Mb rame ihtiyacı olduğunu kod tarafında belirtmiş olcaksınız. Bu sayede Marketplace, 256Mb rame sahip cihazlara sizin uygulamanızı gösteremeyecek.

 

<Requirements>
<Requirement Name="ID_REQ_MEMORY_90" />
</Requirements>

 

Uygulama solutionını indirebilirsiniz

 

ornek.rar (65,02 kb)

 

Takipte kalın, kendinize iyi bakın.

Windows Phone 32-Bit Renk Desteği

11. Mayıs 2012 20:40by Garen Yöndem

Windows Phone’un 7.0 sürümünde ne yazık ki işletim sistemi sadece 16-bit renk derinliğini destekliyordu, öyle ki uygulamanın arayüzünü 32-bit olarak hazırlamış olsanız dahi tüm cihazlar 16-bit gösteriyordu. Bu durum Mango Update’i ile değişiyor. Gelin şimdi 32-bit desteğini uygulamalarımıza nasıl ekleyebileceğimize göz atalım.

 

Her ne kadar metro design prensiplerine ters olsa da, örneğimizde gradientli resimleri Windows Phone üzerinde nasıl bilgisayarimizda gördüğümüz gibi gösterebileceğimizi inceleyeceğiz.

 

Ilk olarak Expression Blend'de boş bir Windows Phone uygulaması oluşturuyoruz.

 

Garen Yöndem Windows Phone 32-Bit Renk Desteği

 

Öncelikle Blend bir kenarda dursun. Uygulamaya bir arkaplan resmi lazım. Ben bu tür işler için Fireworks kullanıyorum ama siz hakim olduğunuz herhangi bir image editing toolu seçebilirsiniz.

 

Garen Yöndem Windows Phone 32-Bit Renk Desteği

 

Windows Phone’a tam oturacak boyutta boş resmi Fireworks ile oluşturduktan sonra ortaya bir rectangle atıp gradient özellikleri veriyoruz. Daha sonra resmi proje dosyamıza ekliyip Blende geri dönebiliriz. Blendde resmi uygulamanın arka planına atıp test için emulatorde calıştıralım.

 

Garen Yöndem Windows Phone 32-Bit Renk Desteği

 

Gördüğünüz gibi Blendde oluşan görüntü ile emulatorde gördüğümüz arasında dağlar kadar fark var. Işte Mango Updateden önce gradient kullanan uygulamalar bu şekilde gözüküyorlardı. Oysa bu problemin çüzümü artık çok basit. Solution Explorer’dan projenin Properties klasöründe bulunan WMAppManifest.xml dosyasını açıyoruz….

 

Garen Yöndem Windows Phone 32-Bit Renk Desteği

 

ve tagının içine BitsPerPixel="32" kodunu yerleştirip problemi çözüyoruz.

 

Garen Yöndem Windows Phone 32-Bit Renk Desteği

 

Uygulamamızı kaydedip tekrar emulatorde çalıştırdığımızda bizi öncekinden çok daha farklı bir manzara bekliyor.

 

Garen Yöndem Windows Phone 32-Bit Renk Desteği

 

Artık uygulamamızı Blendde nasil görüyorsak emulatorde de aynı şekilde görebiliriz.

 

Yine de aklınızda bulunsun, Microsoft’un uyarıları çerçevesinde 32-bit görseller içeren uygulamalar genel performans ve batarya verimliliği sorunları yaşayabiliyor. Dikkatli olmakta fayda var.

 

Takipte kalın, kendinize iyi bakın.

Windows Phone 7

9. Mayıs 2012 16:00by Garen Yöndem

 

Garen Yöndem Windows Phone 7

 

At the MVP Global Summit in 2010, Microsoft announced the new Windows Phone 7 with the new metro style user interface. The aim of the new metro style interface is to inform users about their messages, e-mails and other news provided by third party phone applications without the need of launching the applications. As it is said by Windows Phone 7 MVP John Baird; “Microsoft planners developed the concept of  - hubs - dynamically updated real-time centers – which serve to aggregate information into a central place where access is quick and timely. No longer is the user dependent on static icons to launch their experience.” In other words, live tiles give you information using “push notification” technology , a means of updating the application remotely so the live tiles will tell users what the current status of something is.

 

Garen Yöndem Windows Phone 7

 

Windows Phone’s metro style design is based on the design principles of Swiss graphic design which was developed in 1950 that emphasizes cleanliness and readability, and makes it easier for users to see the details without extra effort. At first, the Windows Phone main screen is rather empty, but, it supports cleanliness and prevents users from struggling while using the operating system. Competitor’s operating systems have crowded and senseless user interfaces. However, the same kind of design traces also could be seen on Microsoft’s Windows Media Center which was released in 2008.

 

Until now building simple applications for Windows Mobile was very easy. But, even the Visual Studio and .NET support did not help to develope responsive and attractive  applications. Developers had to dive into technologies like DirectDraw or OpenGL software frameworks to be able to develop complex and pleasant interfaces for Windows Mobile applications. Therefore, many applications had large-scale of problems with producers who decided not to give support to their applications. Later on, in 2010 Windows Phone 7 came up with a completely new platform with which developers could create applications or games with ease. The Windows Phone 7 platform aims to develop stable applications faster than ever before by providing both software frameworks and software tools.

 

Priority services, tools and frameworks provided by Microsoft for Windows Phone 7 development are Windows Phone Marketplace, Windows Azure, Visual Studio, Silverlight, XNA Game Studio, Expression Blend and .NET Framework. In this context, Microsoft’s Windows Phone 7 seems like an innovative new platform for developers.

 

Garen Yöndem Windows Phone 7

 

One of the final outstanding advantages of the Windows Phone 7 is, it’s price tag.  Unlike other competitors such as Apple, Microsoft and the Windows Phone 7 manufacturing partners have set the prices low to attract customers and software developers to the new platform. Furthermore, it is easy to drop the prices for phone manufacturers because of remaining phone software budget. Windows Phone manufacturers on the enterprise side, do not need to give support to customers with the phone software thanks to Microsoft’s business model. Moreover, under the terms of Microsoft’s licensing agreement, the Windows Phone manufacturing companies can call backup from Microsoft to produce more stable phones with software and hardware compatibility.

 

Results proved that Microsoft has shown they have built an impressive mobile operating system. However, for the sustainability of the devices Microsoft have made certain new design principles for manufacturers and application developers. Firstly, they limited the screen resolution of produced devices which are about to run Windows Phone 7 to 480x800 pixels and the processor speed at least 1 Gigahertz also pinned down a 5 megapixels of camera capability. Which seems like going to be changing with the Apollo update. Phone manufacturers must create handsets with certain display resolution 480px to 800px, processors with 1GHz Snapdragon, camera with 5 megapixels and basic layout, a row of three buttons including back, home and search functionalities.

 

This means that all of the manufacturers should follow a guideline of production process if they want to join Microsoft’s partnership.Microsoft also makes a significant difference by providing a consistent developer experience overall the mobile operating systems ecosystem. In comparison to competitor mobile developers, building applications for Windows Phone doesn't need to target different form factors or hardware and software specifications because every Windows Phone is strictly limited to a set of features and hardware specifications directly by Microsoft. Vendors are supposed to follow the hardware guidelines in order to get Windows Phone 7 operating system licenses and to be able to sell Windows Phone 7 operating system deployed devices.

 

Take care and see you later ;)

Sony Walkman NWZ-S615 Incelemesi

8. Mayıs 2012 19:00by Garen Yöndem

Sony her ne kadar son dönemde düşüşe geçmis olsa da S serisi walkmanleri ile taşınabilir media oynatıcıları piyasasında iddiasını devam ettiriyor. Gelin 2007 sonlarında piyasaya sürdüğü S serisi walkmani biraz inceleyelim.

 

Garen Yöndem Sony NWZ-S615 İncelemem

 

S serisi Walkmanlerde çok iddialı yenilikler yok fakat bu durum cihazın kaliteli bir mp3 player olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Şimdiye kadar fiyatından dolayı Sony markasından korkanları bu ürün düşük fiyatıyla ve yeni SonicStage yazılımıyla etkileyebilir. Ürünün bir diğer dikkat çeken yanı ise pil ömrü, bize 33 saat sürekli müzik dinleme ve 8 saat video izleme imkanı sunuyor. Kullanımı ise oldukça basit, müzik dinlerken listenizi farklı şekillerde sıralayabilirsiniz, albüm, sanatçı sıralaması gibi bir çok seçenek sunuluyor. Aynı zamanda cihazda mükemmel ses ve görüntü ayarları da mevcut olduğunu söylemeden geçemeyeceğım.

 

Örneğin video izlerken ekranın yönünü değiştirebiliyor ve 1.8” lik parlak ekranda videonuzu yatay olarak da izleyebiliyorsunuz. Müzik dinlerken albüm kapakları ekranın sol üst köşesinde küçük ikonlar şeklinde gösteriliyor fakat isterseniz albüm kapaklarını da tam ekran yaparak albüm seçerken daha özgür hareket edebilirsiniz. Hep yeniliklerden bahsedecek değiliz ya! Üründe mp3 playerlarda standart haline gelen equalizer ve tekrar oynatma seçenekleri de mevcut. Equalizer Heavy, Pop, Jazz, Unique şeklinde ayarlanabiliyor. Bunların yanı sıra iki tane de ayarını kendimizin yapabileceği modlar mevcut, tabii ki bunların hiç birini kullanmayıp equalizerı devre dışı bırakma seçeneği de var. Son olarak da cihazda, surround ses seçenekleri mevcut. Kendisini geniş bır ortamda müzik dinliyormuş gibi hissetmek isteyenler için ideal.

 

Genel olarak Sony bugüne kadar alıcılarına eski yazılımlarının yavaşlığı dışında mp3 kalitesinde hiç sıkıntı çektirmemiş bir şirket. Önceden de vurguladığım 1.8” lik parlak ekranı bize çok doygun ve derin renkler sunuyor, dolayısıyla bu cihazda video izlemek de çok zevkli fakat ekranı küçük olduğu için göz sağlığınızı riske atmamak adına 20 ila 30 dakikadan fazla video izlemenizi tavsiye etmiyorum.

 

S serisini biraz daha eski olan A serisi ile karşılaştırdığımda ise kaybedilen çelik gövde ve kazanılan FM radio dışında pek bir fark bulunmuyor.